DUNGEON DAD

Såhär mitt i Fritzl-yran så får jag lov att presentera ett gediget konstverk i form av en bild;







För att närmare beskriva vad det egentligen är vi ser på bilden så kan vi väl börja längst åt vänster där vi har Josef (ph?) Fritzl, även känd som "Dungeon Dad". Han är mitt i en pågående rättegång när det här skrivs så med andra ord är han troligtvis ganska svettig och funderar på något lamt sätt att ta självmord för att slippa stå till svars för sina galna upptåg. Jag skulle troligtvis ha gjort det i hans situation iallafall eller bara skyllt på att jag "hörde röster" eller liknande, det verkar ju funka relativt ofta.

Bredvid Fritzl har vi en gammal hästskötare vid namn Ingo som kan återfinnas i det brilljanta spelet Zelda - Ocarina of Time till N64 (Nintendo 64, duh). Kusligt lika och det vi ser till höger är alltså en sorts sammanslagning av dessa herrar.

Hästen är helt tagen ur sammanhanget kan man tycka vid första ögonkastet men så är definitivt inte fallet! Fritzl skulle helt klart ha avlat eller åstakommit så att hans hästar blev missbildade (Om han varit hästuppfödare) det är jag helt säker på med tanke på vad han är åtalad för.

Glömde nästan att skriva vart den tecknade hästen kom ifrån. Family Guy säsong 7, avsnitt 8 (Förövrigt ett djävulskt roligt avsnitt som man bör se). Enbart hästen gör det värt för er att tanka avsnittet DIRR faktist!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0