Morgan

Hädanefter när jag gör något dumt eller oansvarigt så ska jag skylla på Morgan om någon kommer på mig. Även såkallat "fuffens" som mer låter som en försvenskad Pokemón än ett slang för sattyg.

Dagens tv-idé: Satt och sneglade på Jakt & Fiske med allas våran favorit-psykopat Per Moberg. I det här avsnittet så jagade han och en fetlagd gammal gubbe duvor med gevär ute på en åker. Dom jagade även Bambis i skogen senare i avsnittet. När jag kollade på det här så försökte jag komma på något man kunde göra för att programmet skulle bli lite mer kul och underhållande och jag kom fram till följande;

Idé1: När Per lyckas döda/skjuta ett djur så kan han ju posa lite med det. Kanske sätta solbrillor på bytet, låtsas att det är en ponny (Vilket det naturligtvis inte bör vara) eller sticka till ett tivoli och skrämma barn som käkar kladdkola. Finns en hel del möjligheter med en sån här sak, snabbspolande kollage med djuret och Per vid olika tillfällen kan vara ytterligare ett bra förslag. Gärna sorgsen musik eller Happy Hardcore beroende på om det ska vara just sorligt eller glatt.

Idé2: Helt slopa jakten och istället bygga om hela programmet till Sveriges första (?) orienterings-program. Tänk er en uppjagad och svettig Per springa och skrika i skogen, letandes efter ätbara svampar eller rävgryt att spendera natten i. Man skulle kanske också kunna kombinera Pers matlagningskonster och jaktlusta med ett Robinson-tema där han får livnära sig bäst fan han vill på vad naturen har att erbjuda utan hjälp från omvärlden. Jag skulle sitta bänkad i soffan för något sånt program iallafall!


Grymt bra ideér om jag får säga det själv. Kom ihåg var ni läste det först era ostfrallor...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0