R.I.P.

Efter veckans Naruto Shippuuden så är det ett numera ett världsomspännande fakta att en stor man har gått ur tiden. Jag syftar givetvis på Uchiha Itachi som fick sätta livet till efter en hård kamp mot både en mystisk sjukdom, en hämdlysten lillebror och blindhet tack vare överanvändingen av sina super fräsiga Mangekyou Sharingan ögon.

Man kan givetvis tvista i om Sasukes seger var rättvis eller om Kishimoto (Skaparen av hela serien) helt enkelt bara gjort honom groteskt overpowered (?) till förmån för fangirls och emokillar, svaret får man nog bara av honom personligen om man åker till Japan och hotar honom till livet med något farligt tillhygge.

Animeringen av hela slagsmålet som spridits ut på 2-3 avsnitt har varit som förväntad, bättre än när det inte är en major fight, men fortfarande inte till undertecknads 5 stjärniga betyg som ej givits ut ännu.

Kodac-moment:

Iochmed min obskyra anime/manga fixering så tog jag kanske det här ögonblicket lite väl i egna händer och "tillverkade" således min egen lilla tribute till en av mina favoriter inom genrén (Itachi, ni vet). Resultatet kan skådas nedanför och det kan te sig lite konstigt för somliga men jag försäkrar er att ingen kom till skada under fotograferingen.







Du kommer vara saknad..



Kommentarer
Postat av: Ölexander Slansson

Snyft,. JAMERÅÅÅ!

2010-01-11 @ 06:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0